Volkswagen Golf II |
|
VW Golf IIVolkswagen Golf 2 był dostępny w sprzedaży od września 1983 roku. Zmodernizowany Golf wyglądał już zdecydowanie inaczej. Przede wszystkim - face lifting. Osłona chłodnicy zyskała zupełnie nowy wygląd a blachy pod zderzakiem zostały inaczej ukształtowane - dolna część zakończona została spojlerem, który wykonano z tworzywa sztucznego. Inne elementy, taki jak zawieszenie, układ hamulcowy czy kierowniczy i napędowy nie uległy większym modyfikacjom konstrukcyjnym i pochodziły w prostej linii oczywiście od Golfa I. VW Golf 2 ma więc poprawioną aerodynamikę. W końcu nie bez przyczyny fabryka stworzyła swój własny tunel badań aerodynamicznych (od tego momentu Volkswagen nie korzystał już z pomocy włoskich specjalistów w tej dziedzinie). Aerodynamika nadwozia Golfa 2 poprawiła się, gdyż zmieniony został kształt krawędzi zewnętrznych. Inaczej osadzono szyby i miejsca połączeń dachu ze ścianami bocznymi nadwozia - zlikwidowane zostały tradycyjne rynienki spływu wody. Zastąpiono je specjalnymi uszczelkami wykonanymi z tworzywa sztucznego. Volkswagen Golf 2 jest większy od poprzednika, ale tylko nieznacznie. Pomimo faktu, że to tylko kilka centymetrów, przestrzeń w Golfie została zwiększona zauważalnie. Volkswagen Golf 2 zapewnia więcej miejsca pasażerom z tyłu oraz oczywiście kierowy i pasażerowi z przodu. Objętość bagażnika wzrosła z 320 do 336 litrów, natomiast po złożeniu tylnego siedzenia ma aż 1170 litrów. VW Golf 2 ma zbiornik paliwa wykonany z tworzywa sztucznego o pojemności 53 litrów. Poziom głośności wewnątrz kabiny pozostawia jednak nadal trochę do życzenia. Hałas nie został skutecznie ograniczony. VW Golf 2 dostarcza więc najwięcej przyjemności z jazdy ze względu na obszerność wnętrza kabiny. Zawieszenie jest stosunkowo twarde. Golfa 2 mogą chwalić zarówno kierowcy przeciętnego, jak i ponad przeciętnego wzrostu, ponieważ miejsce kierowcy jest tak opracowane, że pozwala wszystkim zająć wygodną pozycję. Taki efektu uzyskano dzięki regulacji ustawienia fotela oraz ustawieniu w odpowiedniej odległości pedałów sterowania od kierownicy. Widoczność do tyłu jest odrobinę utrudniona przez wewnętrzne lusterko. VW Golf 2 miał montowanych 6 wersji silnikowych - 3 wersje silników gaźnikowych miały pojemności 1.3, 1.6 i 1.8, jeden z wtryskiem o poj. 1.8 i dwa wysokoprężne - o poj 1.6, przy czym jeden miał turbodoładowanie. Najbardziej dynamiczną wersją Golfa 2 była wersja GTI, która mogła rozwinąć prędkość 191 km/h. Przyspieszenie 0-100 - w zaledwie 9.7 sekundy. Auto charakteryzowały dobre właściwości jezdne, przez co dobrze trzymało się drogi nawet przy dużych prędkościach. Źródło: www.free.polbox.pl |