Volkswagen Golf III |
|
VW Golf IIIVW Golf 3 różnił się od poprzedników zwłaszcza pod kątem bezpieczeństwa jazdy. To właśnie ono uległo największej poprawie. VWGolf 3 odpowiadał rygorystycznym światowym normom, które odnosiły się od bezpieczeństwa pasażerów pojazdów mechanicznych. Volkswagen Golf III miał również polepszoną aerodynamikę oraz lepsze wyciszenie kabiny, dzięki czemu powietrze opływające auto w trakcie szybkiej jazdy nie powodowało takiego hałasu jak wcześniej. W samochodzie zastosowano różne unowocześnienia. VW Golf III miał lepsze siedzenia - z bardziej anatomicznie ukształtowaną poduszką oraz oparciami z profilami, które zabezpieczały przed odrywaniem pleców w trakcie szybszego wchodzenia w zakręty. Bardziej wygodne stały się nie tylko przednie siedzenia, ale również tylna kanapa. "Nowy" VW Golf 3 miał na tyle szeroko otwierające się drzwi, że bez przeszkód pasażerowie mogą zajmować w nim miejsca. Widoczność do tyłu nie została szczególnie poprawiona, gdyż tylne słupki nadal zasłaniają stosunkowo duży obszar pola widzenia - w przodu oczywiście z miejsca kierowcy widoczność jest dobra we wszystkich kierunkach. Bagażnik Golfa 3 ma pojemność 330 litrów, natomiast po złożeniu tylnego siedzenia wzrasta ona do 1162 litrów. Tylne siedzenie zostało podzielone w stosunku 1:2, dzięki czemu przestrzeń ładunkowa może być wykorzystana w kilku wariantach powiększenia przestrzeni bagażowej i zachowania możliwości jazdy pasażerów na tylnym siedzeniu. Na desce rozdzielczej wszystko jest na swoim miejscu, a co najważniejsze nie rozprasza uwagi kierowcy, ponieważ lampki kontrolne czy pokrętła regulatorów i wyłączniki są odpowiednio w nią wkomponowane. Jazda dostarcza pozytywnych wrażeń. Skrzynia jest dobrze zestopniowana, sprzęgło miękko pracuje i wymaga niewielkiego nacisku na pedał. Układ hamulcowy robi tak samo dobre wrażenie - pedał nie wymaga wielkiej siły nacisku, a siła hamowania jest tak rozłożona na osie, że gwałtowne użycie hamulców nie blokuje kół i zapewnia wysoką skuteczność działania całego układu. Zawieszenie dobrze tłumi małe nierówności na drodze i nie są one przenoszone na nadwozie. Jednak już przy średnim obciążeniu w zakrętach VW Golf III przechyla się przy znacznych prędkościach. Auto jest bardzo starannie wykończone przy zastosowaniu tworzyw sztucznych wysokiej jakości. Co istotne - wszystkie elementy we wnętrzu są zgrane kolorystycznie i dobrane zawsze odpowiednio do koloru nadwozia. Ogrzewanie jest również satysfakcjonujące. Źródło:www.free.polbox.pl |